مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکتی که بیشترین بخش فعالیت خود را به ساخت فضاپیماهای خصوصی اختصاص داده است، اکنون قصد دارد اولین زیردریایی سرنشین دار خود را در عمیق‌ترین گودال زیردریایی جهان بیازماید

زیردریایی سرنشین دار

به گزارش خبرگزاری مهر، شرکت "ویرجین" تنها در زمینه ماموریت‌های فضایی فعالیت ندارد، این شرکت در موسسه زیرشاخه "ویرجین اوشنیک" قصد دارد اولین زیردریایی سرنشین دار خود را به اعماق اقیانوس آرام و به میان "گودال ماریانا" بفرستد.

این شرکت قصد دارد با ارسال زیردریایی خود رکورد نفوذ به عمیق‌ترین بخش‌های دریا که تا به حال انسان‌ها در آن به غواصی پرداخته‌اند را بشکند. گودال ماریانا عمیق‌ترین نقطه زیر دریا در کل سیاره زمین است.

تا به حال تنها دو انسان توانسته‌اند در سال 1960 خود را به این گودال برسانند. شدت فشار در این گودال هزار و 100 بار بیشتر از فشار در ارتفاع سطح دریا است، فشاری که می‌تواند هر زیردریایی را مانند یک قوطی آلومینیومی در هم خرد کند.

همچنین درجه حرارت در این عمق از دریا منجمد کننده است و در این شرایط شرکت ویرجین قصد دارد یک انسان را به تنهایی به این گودال بفرستد تا قابلیت اولین زیردریایی سرنشین دار خود را برای سفر به عمیق‌ترین بخش‌های جهان بیازماید.

کد خبر 162438
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز